مهيا سازي ماسك زردچوبه و به كارگيري از آن

مهيا سازي ماسك زردچوبه و به كارگيري از آن
مطالب پيشنهادي

بهترين كرم دور چشم

تاراج وسيع ديجي‌جنس؛ شايسته ترين كفش‌ها پايين 100 هزار تومان!

براي فراهم سازي ماسك زردچوبه جهت معالجه تيرگي تحت ديده شما به زردچوبه و شير ترش گرديده‌اي كه كره آن گرفته شده‌است نياز داريد. اين شير ترش گرديده فارغ از چربي درواقع به عبارتي آبدوغ ميباشد كه تمامي خاصيت شير (يعني اسيد لاكتيك و اثرها لايه بردار و پر‌نور كننده ) را دارااست البته فارغ از چربي ميباشد. در صورتيكه به آبدوغ دسترسي نداريد مي توانيد از ماست معدود چربي كه با آب رقيق شده‌است به كارگيري فرماييد. نسبت اين دو ماده مي بايست معادل باشد يعني به ازاي يك قاشق آبدوغ مي بايست يك قاشق زردچوبه فراهم نمائيد و در يك پياله تماما با هم تركيب فرمائيد. آنگاه با يك برس منزه آن را تحت ديده‌هاي خويش كه مبتلا تيرگي مي باشند بماليد. مراقب باشيد كه‌اين ادغام با چشمان شما تماس نداشته باشد. بعد از ۱۵ دقيقه كه ماسك كم آب شد با يك دستمال منزه آن را از ذيل ديده خويش تميز نماييد، احتمالا در‌اين مرحله با دو لكه وسيع رنگ زرد در پايين ديده‌هاي خويش مواجه خواهيد شد كه هيچ جاي نگراني ندارد زيرا با تعقيب كردن ساير فرايند نگهداري پوست مثل مرطوب كننده و كرم به دور ديده و ... اين لكه‌هاي رنگي از ميان خواهند رفت. به خيال و خاطر داشته باشيد كه زردچوبه اثر رنگي بسيار توانمند‌اي داراست و با‌گاز كليه چيز را لك مينمايد و حتي ممكن ميباشد سينك توالت خانه شمارا نيز لك نمايد. پس در هنگام عمل با اين ماده توجه و احتياط كافي داشته باشيد و مراقب باشيد كه خرقه‌هاي خويش را آلوده و كثيف و لك نكنيد.

 

تاثير ماسك زردچوبه روي تيرگي پايين ديده
به محض تزكيه ماسك زردچوبه از ذيل ديده، خواهيد روءيت كرد كه تفاوت رنگي فاحشي درين منطقه از پوست ساخته شده است زيرا زردچوبه و آبدوغ اثر پر‌نور كننده و لايه برداري دارا هستند كه در كنار هم تقويت ميشوند و به از ميان رفتن تيرگي ذيل ديده امداد مينمايند. ممكن ميباشد هنگام به كارگيري از اين ماسك پاره اي شم حرارت و التهاب در پوست خويش داشته باشيد البته اين تاثير به طور كامل فعلا ميباشد و هر چقدر هم كه پوست شما حساس باشد نسبت به‌اين ماده عكس العمل آلرژيك خاصي نشان نخواهد اعطا كرد (مگر اين كه به صورت يگانه به زردچوبه آلرژي داشته باشيد) و سبب ساز قرمزي پوست نخواهد شد. اما اثر اين ماده در از ميان بردن تيرگي ذيل ديده فعلا ميباشد و ممكن ميباشد تا يك روز آنگاه مجددا اين تيرگي به پايين چشمان شما گشوده گردد. ولي قابل ذكر ميباشد كه ماسك زردچوبه يك معالجه فارغ از هزينه ميباشد و قادر است جايگزيني عالي براي كرم‌ها و ماسك‌هاي لوكس و پرهزينه‌اي باشد كه فارغ از دلايل هم نيستند. بدين ترتيب استعمال از اين ماسك براي از في مابين بردن تيرگي پايين ديده براي دو يا اين كه سه توشه در هفته حتما بها وقت گذاشتن را داراست و قادر است به طبيعي‌خيس شدن برنامه حفظ پوست شما باعث شود.


در شرايطي‌كه اين معالجه ديدني خانگي اعتنا شمارا هم جلب نموده است و مي خواهيد در اسرع وقت آن را روي تيرگي ذيل چشمان خودتان هم آزمون نمائيد بهتر ميباشد يك نكته حائض اهميت را مد لحاظ داشته باشيد و آن هم احتمال برخورد آلرژيك به زردچوبه ميباشد. اگرچه زردچوبه يك ماده ضدالتهاب ميباشد ولي تحت عنوان يك مخلوط گياهي و طبيعي ممكن ميباشد موادي در خويش داشته باشد كه سبب ساز برخورد آلرژيك در پوست شما شود. اين عكس العمل ممكن ميباشد به طور كهير، پستان و خارش و اگزما خويش را نشان دهد كه ولي بسيار كم ميباشد. پس قبلي از آزمايش كردن ماسك زردچوبه روي فيس خويش بدون شك يه خرده از آن را روي نصيب داخلي مچ دست يا اين كه آرنج خويش آزمون فرمائيد و در‌صورتي‌كه تا ۲۴ ساعت آن گاه برخورد آلرژيك خاصي مشاهده نكرديد ميتوانيد از آن براي معالجه زيبايي پوست به كارگيري فرماييد.

خواص زردچوبه برای پوست

1-کاهش التهاب: ازجمله خواص زردچوبه برای پوست، می‌توان به کاهش التهاب‌های پوستی اشاره کرد. کورکومینوئیدها (ترکیبات فعال موجود در زردچوبه) در واقع همان اثر ضدالتهابی بالقوه برای پوست است. زردچوبه برای درمان التهاب ناشی از بیماری های پوستی مانند پسوریازیس مفید است و در بهبود مشکلات التهابی مانند خشکی پوست و اگزما مؤثر است.

2- خواص ضدباکتریایی: زردچوبه همچنین می‌تواند باکتری‌های موجود در پوست را از بین ببرد و از تجمع آنها روی پوست جلوگیری کند و مانع از ایجاد کیست‌های آکنه و عفونت‌های استاف میشود.

3- درمان آکنه: زردچوبه با خواص ضدالتهابی خود، می‌تواند در درمان جوش و آکنه های التهابی مؤثر باشد. همچنین زردچوبه می‌تواند جای جوش و آکنه را هم کاهش دهد. از زردچوبه می‌توان برای لایه برداری پوست استفاده کرد و بافت پوست را بهبود داد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.